Montágh Nap 2015.
Hírek - Shadowners
2015. június 23. kedd, 11:20

Ismét megmotoroztattuk Montágh Napon a gyerekeket. Jó volt tapasztalni hogy mennyiünket megísmertek, és mennyit fejlődtek az elmúlt egy év alatt. Köszönhető a tanárok nevelők fáradságos odaadó munkájának. Persze idén is a "vasak" voltak a nagy slágerek, a sok csillogás, a hangorkán és természetesen a motorozás élménye. Kis vendéglátóink is készültek általuk készített rajzokkal, idén a motorok lettek megörökítve - hihetetlen részleteséggel.

Motoroztatás után, átadtuk hasznos hozzájárulásunkat az iskola igazgatójának, majd fotózkodás, beszélgetés után felkerekedtünk - Kakukk által javasolt hazaútra, útba ejtve a szokásos pacalleves állomást.

Szép napot tudtunk adni a gyerekeknek. Jövőre ugyan itt találkozunk!

 
Vértesi barangolás az évadzárás jegyében
Hírek - Shadowners
2014. október 15. szerda, 17:41

 

 

Bővebben...
 
Jótékonysági gurulás
Hírek - Shadowners
2013. október 21. hétfő, 18:20

Egyesületünk hagyományainkhoz híven ismét  elindult és addig rótta az utakat míg letámasztotta a vasakat  Montágh Imre Általános Iskola és Speciális Szakiskola előtt. Nem titok azzal a céllal , hogy megörvendeztessük a gyerekeket egy kis élmény motoroztatással.

A gyerekek várakozással figyelték amikor csapatunk nagy robajjal bevonult az iskolaudvarba, a  vasak elhallgattak és mint egy siserehad foglalták el a motorokat . Képzeletben már rótták is a köröket.  Némi  ismerkedés , barátkozás után az iskola igazgatója, majd mi motorosok is köszöntöttük a jelenlévőket.  Mindezek után újból dübörögtek a vasak ,  mindegyiken utassal a nyergében. Róttuk a köröket a gyerekek meg váltották egymást, hol egyik, hol másik ült fel és élvezte a motorozást. Volt ki sikongatott örömében,volt ki szorított, volt ki mondogatta még,még,tán olyan is volt aki egy kicsit félt. Minél több gyermek ült mögénk annál inkább rajtunk is elhatalmasodott a boldogság érzés.  Észrevettük, hogy örömet okozni jöttünk  és örömet kaptunk.  Nagyszerű érzés volt.  Amikor ismét elhallgattak a vasak , megint a szavak jöttek. Az iskola vezetése megköszönte csapatunknak az élményt, mi pedig odaadtuk a gyerekeknek szerény ajándékunkat, és általunk készített " KEMÉNYMAG" díjat ami jelezte annak a gyermeknek a bátorságát aki vállalta a" veszélyes" motorozás kalandját. Sürgés, forgás,fotózás élmények megosztása egymás között. Eltelt a délelőtt  ,  eljött a búcsú  ideje, a dübörgő vasak ismét elindultak,  dudaszó és integetések közepette, vettünk búcsút az otthon gyermekeitől.

A felszabadult boldog csapatunk  a jó időt kihasználva természetesen motorozással  fejezte ki örömérzését.    SZÉP NAP VOLT!!!

 

Bővebben...
 
IV. V2-es Nap
Hírek - Shadowners
2013. április 29. hétfő, 11:26

Negyedszer is Vékettes Nap!

Hiába jégeső, zápor, zivatar, nem rettentett el minket semmi, sőt...
A dübörgő vékettes motorok messzire zavarták a felhőket, verőfényes napsütés és szinte kánikula fogadta azt a közel hatvan motorost, akik elfogadták a meghívásunkat!
A hagyomány már kötelez minket, még vadabb feladatok, keményebb csapatmunka és újabb felfedezni való tájegység, ez röviden a szombati nap története. Öt állomás, 130 kilométer, kiskocsi húzás, tornapálya, lövészet, egy kis műszaki ismerkedés és vagány fotózás egy épített chopperrel - kell ennél több?
Köszönet mindezért a Honda Wilkernek, a Harley-Davidson Budapestnek, a csepeli Vékettő Motor Kft-nek, a REd Baron Törökbálint Üzletnek, az Esztergom-Kertvárosi Testőrképzőnek és a kluboknak, hogy eljöttek!
További eseménydús szezont, jövőre veletek, ugyanitt!

 

Bővebben...
 
CB1100 ABS
Hírek - Shadowners
2013. január 12. szombat, 19:13

 

A Honda jövőbe tekintő vállalat; de tiszteletben tartja a hagyományait és a múltját. Éppen ezért a Honda CB1100-as modell egyszerre hagyományos, kortalan és tekintélyt parancsoló. A jármű a teljesítmény, a nyomaték, a nagy hengerűrtartalom, a széleskörű tudás és az alkalmazkodóképesség tökéletes elegyét nyújtja.

És még valamit, ami szinte minden porcikájában érzékelhető – egy darabkát az eredeti Honda CB750 Four modellből.

A motorkerékpározás jelentős változáson ment keresztül az elmúlt 50 évben, a legelső CB – a Benly CB92 – megjelenése óta. Maguk a motorosok is megváltoztak: bár sokuknak ma is a lehető legnagyobb teljesítmény a döntő, legalább ugyanennyien egészen más okból vásárolnak saját motorkerékpárt.

Néhányan nosztalgiáznak: azt a gépet veszik meg, amelyre fiatalon vágytak, de nem volt rá pénzük. Mások az újakéval azonos teljesítményre vágynak, de mindezt klasszikus köntösben, hogy retró hangulatot csempésszenek modern életvitelükbe.

Néhányan pedig csak egy olyan tökéletesen felszerelt járművet szeretnének, amely alkalmas a hétköznapi használatra, mégis érezhető rajta a patina. Ami közös bennük, az a kikapcsolódás utáni vágy – hiszen mindegyikük, életkortól függetlenül boldog és büszke, hogy saját motorkerékpárt birtokol, amelyre bármikor felpattanhat.

A letisztult és klasszikus Honda-stílus, illetve a modern, lenyűgöző teljesítmény együttes hatására a tökéletes kialakítású, négyhengeres CB1100-as modell sajátos, összetéveszthetetlen külsővel és adottságokkal rendelkezik.

 
DragStar Hunland évadnyitó
Hírek - Shadowners
2015. június 23. kedd, 08:41

Évadnyitó összejövetelt szerveztek a Dragosok március 14-én Gyálon, melyre meghívást kapott csapatunk. Szívesen mentünk, ettünk , ittunk , beszélgettünk. A 2015-s év túra elképzelései, és közös túrák szervezése is témánk volt. Kis betekintést kaptunk hogy náluk hogy növik ki magukat a pártolótagok, illetve milyen baráti ceremónia a felvarró adományozása. Szép példaként szolgálhat.Vigyor


 


 
Nem rossz!?
Hírek - Shadowners
2013. november 09. szombat, 16:53

A CTX700-on kettős szerepe van a méretes fejidomnak, ugyanis a kiváló időjárás-védelem mellett a vonzó megjelenéshez is nagyban hozzájárul. Kecses vonala elegánsan fut bele a tank borításába, s végigszalad a motor teljes oldalán, egészen az elvékonyodó faridomig. Emellett a fejidom körülöleli a műszeregységet is, méghozzá apró levegőző nyílásokkal kiegészítve, hogy még kedvezőbb legyen a légáramlás. További fontos momentum, hogy a – Honda Gold Wing F6B-t idéző – szélterelő hatékonyan vezeti el a pilótára irányuló légáramlatokat, így a vezetőnek nem kell az elemekkel küzdenie motorozás közben.

 

Honda CTX700N


Fekete hűtőrácsaival, oldalelemeivel és motorburkolatával a CTX700N masszív, modern jármű benyomását kelti, középpontban az innovatív technikai tartalommal. A V-alakú, szabad térformájú fényszórót szolidan öleli körbe az elegáns fejidom, egyúttal helyet adva a modern műszeregységnek is.   RÉSZLETEK, AFÓRUM TECHNIKA MENÜJÉBEN!

 
Kárpátalja
Hírek - Shadowners
2013. szeptember 17. kedd, 05:50

Kárpátalja - Duplán ráz

 

Azt mindannyian tudtuk, ez egy időutazás lesz. Visszatérünk egy útra, egy pontra, ami népünk történelme szempontjából fontos. És emiatt a magyarság tudatunk szempontjából is az!  Végigjárni  Árpád útját, érinteni a falakat, vagy látni a romokat, melyek között Rákócziék éltek, sorsdöntő cselekedeteikkel alakítva saját életükön túl, egész nemzetük sorsát...

 

Baggió, mint csapatunk legifjabb tagja, mert nagyot álmodni és bár a túra felénél azt gondoltam, emiatt még egy villáskulcs segítségével felébresztem álmaiból, később valahogy nem így lett. A szerszámot persze kellett használnom, bizonyos csavarokat minden este újra húztam, és a szerelés közben alapvető történelmi kérdésekre kaptam választ. Láttam, amit Árpád vezérünk látott, éreztem, amit érzett, s bizony a táj miatt maradhattunk volna ott is, ahová vagy 800 kilométert motoroztunk, az utak viszont nem marasztaltak. Terveink szerint négy nap, kb. 1400 kilométert motorozgattunk volna, ami nem tűnik elsőre nagyon soknak, de a kiváló magyar utak helyett a határon túl egy összefüggő kátyútenger várt minket, s ez gyakran tartott hosszú kilométereken keresztül... Jómagam bántam, hogy nem szereztem egy GS-t erre az útra, nem kérdés, hogy ez nem Shadownak való világ!

Szállásunk Beregszászon volt, nászutasoknak félve ajánlott, de a célnak tökéletesen megfelelt. Innen a három nap során, csillagtúra jelleggel tervezett állomásaink: Szolyva - emlékpark, Vereckei hágó,  Pylypets, Sipot vízesés, Huszt(romvár), Aknaszlatina (sóstó,strandolás), Terebes fejérpatak (Európa földrajzi középpontja), Munkács(városnézés), Nevickei vár(várlátogatás), Ungvár(városnézés). Fényképeink tanúsága szerint ezeken a helyeken jártunk is, ha nem is teljesen ebben a sorrendben, de minden nap bőven a tervezett mennyiség felett motorozva, nem beszélve az előre nem tervezett programokról és helyekről! Sajnálatos, hogy emlékhelyeink egy része teljesen lepusztult állapotban van, ami viszont szép és látogatható, ott kevés a magyar nyelvű tájékoztató szöveg. És néha megrázó az is, hogy a kinti magyarság igencsak nehéz körülmények között boldogul, s őrzi mindazt, amit mi innen gyakran el is feledünk! De nem lehettünk idegenek sehol,  mivel idegen vezetőként velünk tartott Olcsvári Józsi, aki helyi versenyzőnek számít, így még Kántor Úrnál is ismert rövidebb utakat, és remek házigazdaként segített nekünk mindvégig. Reméljük tudjuk viszonozni számára mindazt, amit kaptunk Tőle! Köszönet még Nagy Gabinak, aki autós kísérőként begyűjtötte az összes büntetést a helyi rendőröktől, leamortizálta autója futóművét és vigyázott a bukósisakokra megállásaink során. Na és a Beregszászi Acéllovasoknak, akik kiváló pörkölttel leptek meg minket, és őrizték gépeink álmát! A haza út is kemény volt, itthon szél és kicsi eső várt ránk, de a sima út sok mindenért kárpótolt minket.

Bővebben...
 
Kresz módosítások
Hírek - Shadowners
2013. február 25. hétfő, 19:47

A Nemzeti Közlekedési Hatóság Közúti Gépjármű-közlekedési
Hivatal Képzési és Vizsgáztatási Főosztálya az alábbi,
érdeklődésre számot tartó információkról kívánja
tájékoztatni.

- 2013. január 16.-án a Magyar Közlöny 7. számában megjelent A
KÖZÚTI KÖZLEKEDÉSI IGAZGATÁSI ELJÁRÁSOKKAL ÖSSZEFÜGGŐ EGYES
KORMÁNYRENDELETEK MÓDOSÍTÁSÁRÓL SZÓLÓ 5/2013. (I. 16.) KORM.
RENDELET (továbbiakban: Korm. rendelet). A Korm. rendelet
közlönyállapot szerinti szövege elérhető a www.magyarkozlony.hu.

A Korm. rendelet - többek között - módosítja a közúti
közlekedési igazgatási feladatokról, a közúti közlekedési
okmányok kiadásáról és visszavonásáról szóló 326/2011. (XII.
28.) Korm. rendeletet, amely módosítások közül az alábbiakra
kívánjuk különösen felhívni a figyelmét:

- Az „AM" kategória kiadására irányuló életkori feltétel A
16. ÉLETÉV BETÖLTÉSÉRŐL A 14. ÉLETÉV BETÖLTÉSÉRE MÓDOSULT
(Korm. rendelet 22. § f) pontja), amelynek értelmében 2013. március
1.-jét követően „AM" kategóriás gyakorlati vizsgára bocsátható
az, aki a kategória kiadására irányuló életkort, tehát a 14.
életévét betöltötte,

- Az előzőekben említettektől függetlenül érvényes „AM"
kategóriás vezetői engedély KIZÁRÓLAG BELFÖLDÖN JOGOSÍT
JÁRMŰVEZETÉSRE A 16. ÉLETÉV BETÖLTÉSÉIG (Korm. rendelet 6. §),

- 2013. január 19.-ét követően a már megszerzett „A KORL."
VEZETŐI ENGEDÉLY KATEGÓRIA HELYETT a közlekedési igazgatási
hatóság kérelemre - külön tanfolyami vagy vizsgakötelezettség
nélkül - „A2" KATEGÓRIÁRA ÉRVÉNYES VEZETŐI ENGEDÉLYT AD KI
(Korm. rendelet 20. § (1) bekezdés).

A fentiekben kiemelt módosítások a Korm. rendelet kihirdetését
követő napon lépnek hatályba.


Nemzeti Közlekedési Hatóság
Közúti Gépjármű-közlekedési Hivatal
Képzési és Vizsgáztatási Főosztály

 
ABS motorra
Hírek - Shadowners
2012. november 21. szerda, 10:00

A jelenlegi tervek szerint az Európai Unióban 2016-tól csak blokkolásgátlóval felszerelt motorkerékpárokat és quadokat lehet majd forgalomba hozni. A robogókra egyelőre csak kombinált fékrendszert írnának elő.

Az Európai Parlament nagy többséggel szavazta meg kedden azt a javaslatot, amely szerint 2016-tól csak olyan motorkerékpárokat és quadokat lehet majd forgalomba hozni, amelyeket blokkolásgátló rendszerrel (ABS) látnak el. A 125 köbcentinél kisebb motoroknál, így a robogók esetében is, kombinált fékrendszer felszerelését teszi kötelezővé az új szabályozás, azzal a kitétellel, hogy 2019-ben újra megvizsgálják annak lehetőségét, - a költséghatékonyság szempontjait is szem előtt tartva - hogy előírják-e kötelező jelleggel az ABS-t a kisebb motorkerékpárok esetében is.

Az Európai Parlament strasbourgi plenáris ülésén elsöprő többséggel, 643 igen, 16 nem szavazattal és 18 tartózkodás mellett fogadta el a javaslatot, amelyet még a tagállamok szakminisztereiből álló tanácsnak is jóvá kell hagynia. A jogszabály elfogadását azért tartották sürgetőnek a képviselők, mert az uniós adatok szerint bár csak minden ötvenedik jármű motorkerékpár az Európai Unióban, mégis minden hatodik közúti balesetben meghalt európai motorkerékpár balesetben veszíti életét.

A motorkerékpárok "zöldebbé" tétele érdekében a képviselők azt is támogatták, hogy a javaslat értelmében 2016-tól minden motorkerékpárnak meg kell felelnie az Euro 4 kibocsátási követelményeknek. 2017-től ez a robogókra is vonatkozna, 2020-tól pedig minden forgalomba hozott új motorkerékpárnak a még szigorúbb Euro 5 normának kell majd megfelelnie, a képviselők szerint ugyanis a motorkerékpárok méretükhöz képest arányosan jóval több káros anyagot bocsátanak ki.

 
<< Első < Előző 1 2 3 4 5 6 7 8 Következő > Utolsó >>

5. oldal / 8

Facebook